Friday, August 6, 2010

PENGAJARAN DI HARI JUMAAT

Posted by makcik rehan KJB at 4:07 PM
Mentang-mentang hang dok ulang-alik Rawang-Rasa-Rawang tiap-tiap hari
Jangan ingat itu Hulu Selangor hang yang punya!
























Lorong kiri untuk terus.
Lorong kanan untuk belok ke kanan.
Makcik kau dah selalu sangat buat, bajet terer la....
Lampu hijau, dan keta nak ke kanan takde... aku pon pancung ambik lane kanan.
Sedangkan lane kanan tu lampu tengah merah! hohoho....
makcik mendesup laju ala-ala bawak Ferrari... kembang kuncup hatiku...
bangga seh, tak yah beratur mcm keta-keta lain kat lorong kiri tadi ....

Baru nak tekan radio tambah volume... sekali Sarjan Misai dah melambai-lambai kat depan!
Tak dan dah nak tup-up gincu, tempek bedak <--- konon nak goda-goda manja
Makcik kau belagak cool... turun cermin... senyum manis <-- tak tipu weii.. aku senyum!
Salah lorong yerrr... dia kata.
Makcik senyum , angguk-angguk. Bak lesen, dia sambung lagi.
Tangan dah gigil-gigil carik wallet.. Siot! masa ni la lesen aku nak melekat ketat dlm dompet
Hulur lesen... senyum lagi. Nak pegi mana ni? dia tanya...
Iskk... macam buleh kautim nih... <--- makcik pikir dalam hati
Rawang Cik... <--- Makcik jawab

Tiba-tiba sketsa pikir dalam hati masa kat Klinik SP Care muncul dalam kepala
Ingat lagi ker korang? Baca kat sini.
Kalau malas baca, mai nak citer secara ringkas... hahaha sempat lagi tu... biol dah aku...
Kalau dia bagi MC, aku ambik
Kalau dia tak bagi, aku tak mau mintak <--- ego!

Kalini takkan nak main ego lagik??
Bukan ko nak bagi rasuah ke hapa.... cuba nasib jer beb...

Takmo jugak jadik macam PS korang 2 tahun lepas.
Masa tu time raya kat Parit Buntaq, dia salah masuk lorong jugak.
Kena tahan dengan Polis... Polis tu baru nak tanya-tanya...
PS ko pegi cakap direct kat Polis tu : Nak saman saman la Cik.... <--- sikit punya belagak!
Polis tu jawab : Ha mcm tu takpalah. Nak suruh saman saya saman. 
Kalau ikutkan tadi saya nak ambik nama, bagi amaran saja. Cik nak saman takpa.. saya bagi...
Hahahaha... gigil terus Pakcik kau! :))
OK, itu citer 2 tahun lepas... berbalik kepada cerita sekarang :-p

Makcik adjust rengkung, kedip-kedip mata, ukir senyum paling manis... lantas bersuara...
Errrr... Saya mintak maaf Cik... kalini ajer yer Cik....

Sarjan Misai pandang Makcik... dan berkata,
Owh kita tak saman.... kita ambik nama dgn no lesen saja....
Bagi nombor telefon Cik....

Makcik beliak mata, bukan tekejut sebab dia mintak nombor talipon,
tapi aku terkesima sebab tak kena saman. Wahahahahaha!

Polis tu pulak serba salah bila aku beliak mata...
mesti dia ingat aku kaget pesal tetiba mintak no talipon, mau berkenalan kah? hahaha... sengal aku!
Nombor telefon ni untuk kita hubungi 
kalau ada perkara berbangkit tentang rekod pemanduan Cik...

Sepantas kilat makcik kau bagi nombor.....
Tima Kasih banyak Cik....

Lepastu... sepanjang pemanduan aku jadi tawadduk!

16 comments:

adha on August 6, 2010 at 4:15 PM said...

wakkakaka gegel pala lutut hek........

Faizah Munirah on August 6, 2010 at 4:20 PM said...

en. Misai da kol lom? ngeh3

Sarid Derus on August 6, 2010 at 4:27 PM said...

hehehe...legaaa tak kena saman..aku ni rm300..menANTIIII...!!!!

lynda_hani on August 6, 2010 at 4:32 PM said...

wakakaka.. lawak la ko rehan.

makcikrehan on August 6, 2010 at 4:33 PM said...

Ha tulah. aku risau gakni kalau tetiba sjn misai kol aku... hahaha. miskol2 dah la jan ekkk

Sarid, ko kena gak ker? aku kalau kena 300 memang terkedu lah. buat alasan kat laki trai=uma nk drive. hahaha. sila hantar dan jemput saya dan ahank-hanak banggg... kikikiki

makcikrehan on August 6, 2010 at 4:34 PM said...

Linda, balasan curik tulang di Hari Jumaat...wakakakaka tettt.... kantoi!

mama_iris on August 6, 2010 at 4:37 PM said...

camne akak lukis kaedah pemanduan tu???ajar?????

makcikrehan on August 6, 2010 at 4:41 PM said...

ko ni saja tau Nurul! hahaha... aku tekel ko nanti!

Elyn on August 6, 2010 at 4:50 PM said...

hadeh ni pun pengajaran tuk aku sebab aku pun suke buat cam ko tu huhuhu.

I want to lose weight on August 6, 2010 at 5:15 PM said...

dah tiba masa nak bagi bonus kat kakitangan kerajaan..

aku pi rawang ahad lepaS..

pi dan balik.. 6 tempat pak pacak tgu

Kak Mah on August 6, 2010 at 8:49 PM said...

hahhaahah gelak besar aku baca tawaduk ko tue....

tini on August 6, 2010 at 11:42 PM said...

ho ho.. sgt syukur x kena saman. x kang tido x lena pikir sayang nak buang duit byr saman

aNiS tHe BumbleBee on August 7, 2010 at 6:38 PM said...

hahahhha...tgh byg muka pemandu yg memandu dengan tawaduk itu....kikikiki

alynz said...

jalan yg sama...tapi yg bezanya saya kena saman...hahahah....
yg tak bestnya pak polisi terus mintak ic dan blah tulis surat saman...nak minta maaf pun tak sompek... abis duit nak shopingg uwaaaa.....

makcikrehan on August 9, 2010 at 10:29 AM said...

Alynz, ko kene ker dik? bila ko kena? laki akak kata hari jumaat tengahari memang bapak polisi selalu tunggu kat traffic light situ... tobat aku pasni. hahaha

alynz said...

aah kak...org kena...ari jumaat pagi tue..ngan pak polisi yg bermisai tue....
tak sempat nak tackel pak polisi bagi lepaskan kan kitoarg...dah kena saman...cer....hahaha

ShareThis