Tuesday, September 7, 2010

AUNTY MARY BIKIN SURPRISE

Posted by makcik rehan KJB at 9:48 AM
Sampai jer PID, aku terus tuju jamban
sakit perut dowhh... lagi mau terhincit,
gara-gara minum kopiko masa sahur tadi,
kunun-kunun nak tahan mengantuk
cehhh... dok melelong tara tulah jugak!

Kuar dari jamban pejabat pos,
dengan maskulinnya, aku tojah kunci PID nak bukak pintu
tiba-tiba mata aku ternampak kelibat keta iswara kaler kelabu taik hanjin
tengah gigil-gigil nak carik port parking depan pejabat pos
rasa macam pernah kulihat kereta itu... tapi di mana ya??

Ah sudahhh... datang jugak makcik kesayangan akuni...
dah nak-nak raya ni, patutnya dok umah jerla...
buat ketupat ker... lemang ker... kuih semperit ker....
ehh... kata satu malaysia kan?
ha, belajaulah anyam ketupat kalau berani!
jangan buat iklan raya satu melaysia jer pandai... kan dah kena banned!
ecehwah... tiba-tiba pandai pulak aku main sinis-sinis :))

Jauh kemain aku kona baring kan :-p
saja nak habaq mai...
Makcik gigil kesayangan aku ni... aka Aunty Mary...
kasi aku sesuatu pagini... sambil senyum2 lebau :))

Maka aku pon terpaksalah berbahasa semanis kurma
Buat syusyah-syusyah saja Aunty....





















Dah dibagi hadiahni kat haku,
maka tak sahlah kalau dia tak bagi aku migrain barang seround khennn... :-p

Cikgu... apa pasal saya mau enter password tadak muleh?

Password emel pelajar-pelajar tua kat PID ni,
haku setkan 123456 jer semua orang - senang hidup aku
berdasarkan reputasi daya ingatan depa-depa ni kan
tak kuasalah aku nak suh depa guna password michealangelo bagai...

Dari jauh, aku nak gelak pon ada tengok beliau gigih dok tekan keyboard
tonyoh punya tonyoh, satu nombor pon tak kuar
mula-mula ingat nak buli dia lama-lama sikit
tapi mandangkan beliau dah rasuah aku dgn hadiah hari raya khennn...
Aku pon pi dekat....

Aunty, kasi tekan ini butang Num Lock dulu...
baru tekan you punya password....



















Untuk menjadikan aktiviti hari ini bertambah riang-ria dan ceria,

JOM SPEKU, HADIAH APA YANG AUNTY MARY KASI KAT HAKU NIH?



Kalau teka betui pon takde hadiah,
kalau teka salah lagilah takde hadiah!
Hahahahaha... keji kan aku?





13 comments:

Iman's Umi on September 7, 2010 at 9:57 AM said...

Mesti muruku tu...sure dh...mesti muruku...hehehe

makcikrehan on September 7, 2010 at 9:58 AM said...

motip bagi muruku? :))

Sitisifir10 on September 7, 2010 at 9:59 AM said...

saya teka............shawl!

Iman's Umi on September 7, 2010 at 10:01 AM said...

Sbb dia dh ikut nsht makcik suh anyam ketupat, tp x pandai2 jugak, tu bg muruku tu...adoi...p.word simple pn x leh masuk...sian je kena dera, nsb baik rasuah awal.

ezey on September 7, 2010 at 10:01 AM said...

tudung...betui kan...

nurulhudaresad on September 7, 2010 at 10:03 AM said...

emmm....frame gmbr mengandungi wajah beliau?hakhakhak....

makcikrehan on September 7, 2010 at 10:08 AM said...

Hahahaha... teruskan meneka. aku pon tatau apa menda dia bagi. aku tak bukak lagi. kang ptg karang aku reveal. kotaknyer kencik jer wei... besor sikit dari kotak disket ajer...

makcikrehan on September 7, 2010 at 10:08 AM said...

eh tetiba aku pon rasa nak main teka-teka jugak! hahahaha :-p

sweets on September 7, 2010 at 10:11 AM said...

minyak wangi..........!!

TopsyTurvyMum on September 7, 2010 at 10:30 AM said...

Mesti dia bagi kasut...
eh, kasut dia ke yg ko snap haritu?? wakaka

tak pun biskut raya ..brooch ker

Elyn on September 7, 2010 at 1:33 PM said...

die bg kurma!!! hehehe td ko teka salah kat blog aku.

adha on September 7, 2010 at 2:48 PM said...

semangat nk main teka teki... hik3...
da bg hadiah.. pas tu wat ko pening.. wakakak.. lenkali kena bg adiah selalu .. baru ar ko tak bising2. keh3

zatie_izzati on September 7, 2010 at 4:29 PM said...

Haaa... yang ni mesti betul... Kerongsang...hehe

ShareThis