Wednesday, September 8, 2010

SEPATUTNYA DAH CUTI, TAPI...

Posted by makcik rehan KJB at 7:52 AM
Aku ni yang bunguks tersalah apply cuti!

Awal-awal posa haritu Kementerian dah hantar email,
suruh para penjawat PID nih apply cuti raya siap-siap
senang depa nak pantau PID mana yang paling sakan beraya [gamaknya lah :))]

Masatu makcik kat PID Tg Malim,
sebab nak ambik surat permohonan lanjut kontrak yg Puan Zel tulong faks kan haritu
dah alang-alang kat sana, makcik terus jer isi borang cuti raya siap-siap,
taruk hensem-hensem dalam sampul pos ekspres,
dan pos sekali dengan segala mak nenek borang yang kementerian mintak.

Pastu, bila balik PID Rasa,
makcik pon gigil-gigil terus print notis penutupan PID yang berbunyi seperti berikut :

PID RASA DITUTUP PADA 8 - 13 SEPTEMBER 2010
SEMPENA CUTI HARI RAYA AIDILFITRI

Lepastu, hari-hari makcik senyum lebar syok sendiri
setiap kali terbaca notis yang aku sendiri print tu
tak sabo-sabo aku nak cuti tau hahaha.....

Pukul 4.45 ptg semalam, dengan maskulinnya
makcik gegar sumer budak-budak yang tgh main Facebook dalam PID
suruh depa shutdown pc cepat-cepat, dengan ucapan
Sudah-sudahla korang merepek kat facebook tu budak-budak weiii...
Pegi tulong mak korang anyam ketupat lagi bagus tawww...
Hakak nak balik dahni.... cepat! cepat!

Maka terkulat-kulatla budak-budaktu say babai kat boifren FB memasing
Hehehehe.... geli tau aku nengok status budak-budak ni... :))

Dah kemas-kemas, shutdown PC sumer,
depa pon beratur datang mengadap hakak cool depa ni kat kaunter :-p
lepas dah bayo, syalam-syalam... syiom tangan.... Selamat Hari Raya Kakak.....
Haku pon lekas-lekas kunci pintu,
simpan laptop, simpan bekas duit semua, kunci segala lemari apa yang patut....

Eh tetiba kan, aku cam tak sedap hati....
Aku pegi balik kat fail cuti haku... selak-selak.... nak double confirm....
Huwaaaaaa..... apa bengong sangat ko Rehan oiii...

Aku apply cuti dari 9 - 13 September weiii
Harini 8 September, aku kena kerja lagi lah!

Jangan main-main weeiiii....
Semalam ada spy kementerian datang sini wooo....
kalau tetiba depa datang lagi sekali pagini apa kes?

Dahla bonus 500 tak dapat-dapat,
kang ader yang dapat notis 24 jam lak kang.

Makanya..... lepas habis taip entry ini,
makcik korang start keta kontot dan menuju ke Rasa!

Merasalah korang baca entry mabuk laut aku lagi harini!
Huwaaaaaaa......












7 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e on September 8, 2010 at 8:08 AM said...

alahai kesiannya...tak per lah.aku pun keja hari ni sebab cuti dah kurang ramai ni..selamat hari raya maaf zahir batin yer!

SYANI on September 8, 2010 at 8:13 AM said...

Tak pe la An... Keje je la...
Aku pun keje sampai saat akhir esok..
tak kuasa nak melepap kat rumah Cik Besah!

SELAMAT HARI RAYA!!!!

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ on September 8, 2010 at 8:23 AM said...

har har har... opsss sowi mak cik...selamat bekerja dgn jayanya !

TopsyTurvyMum on September 8, 2010 at 9:06 AM said...

muahahahaha...takper laa..berkhidmat utk negara ekekeke..

eid mubarak..maaf zahir batin!

KV on September 8, 2010 at 9:08 AM said...

hah? Blom dpt 500? Lambatnya!

Kamalia on September 8, 2010 at 9:30 AM said...

MR...selamat hari raya..xpe,keje jela..dapat gaji jugakkn..ngehehe..maaf zahir batin..:D

adha on September 8, 2010 at 12:28 PM said...

kah3...... nasib la ko dabel cek.. kalau idok, ko tgh sedap2 berbungkus selimut lagi kat umah... hahaha

ShareThis