Monday, February 13, 2012

Tentera Bergajah Abrahah

Posted by makcikrehan KJB at 8:08 AM
Assalamualaikum WBT

Harini Makcik kau bizi body
beli barang, jual barang, ambik barang, bungkus barang, pos barang... 
almaklumlah, nama kedai pon Kami Jual Beli kan
akulah membeli, akulah menjual
(kalau tak laku, aku dan anak beranak aku lah jugak yang memakai :p)

Tang mana datang KAMI tu?
Kami tu kan nampak mesra, kukuh dan teguh (motip?)
We dan us (in English) nampak lebih approachable berbanding I dan me kan?
Iyer kan jerlah.... :))Fefeeling sarikat akuni ada staff ramai gitu! kohkehkohkeh!
Oh ya KAMI juga adalah sebab dalam business KJB ni,
aku banyak sangat deal dengan kawan-kawan yang tolong aku source dan supplykan barang
Awesome peoples lah mereka-mereka semua ni,
Oleh sebab ramai kan, maka jadilah KAMI.

*Apsal tetiba aku buat karangan fefeeling kena intebiu majelah nonak nih?

OK, ini cerita sebenar...
Minggu lepas kindy Aisyah belajar Sirah Nabi sempena Maulidurrasul
So, hari-hari anak aku tu adalah mengulang cerita gajah dari pagi sampai esok pagi
Gajah, Kaabah, Abrahah, Burung Ababil bla bla bla...
Paling tak tahan, dia tanya aku : Mama, ape nama gajah Abrahah tu?
Over to you Babah, ai nak pegi sidai kain. Hahaha...

Jumaat lepas, ada perarakan Maulidurrasul kat skolah
So, semua kena pakai baju kurom dan baju melayu. Sangatlah mencomelnya mereka.
Aku selaku pensibuk setaman, haruslah berada di tempat kejadian untuk membuat liputan langsung
Tapi sebab aku malas nak hayun bontut sambil mengheret Asyraf berarak
Aku sekadar memfolo perarakan dari dalam kereta. Haha... kellas kau Mariam!



Ada gambar anak-anak Tuan/Puan dalam ni? :))






Bangga sehhh.... jadi pembawak banner. Padehal tah bapa puluh kali nak tersadung kaki sendiri!





Carik paparazzi. Posing itu wajib :p







Hey Naim Jamalullail, berani kau mengorat anak Makcik 
dikala Makcik sedang berada di tempat kejadian ya? Eh, ke anak aku yang mengorat dia?








Berterabur! Punya kesian aku tengok Muallimah dia nak guide budak-budakni berarak,
sampai terkecek Kelate Muallimah dia tau. Sungguh nak mengketawa mendengarnya :))







Ditangkap dari dalam kereta. Kellassss... fefeeling Queen yang berarak dalam rolls royce gittew :p




Sekian, off to school!






2 comments:

littlehumblelynn on February 13, 2012 at 12:00 PM said...

Rehan

sengih panjang aku baca entry ni..
sbb tgk si comel mencah pegang banner tuh...


cute lah :)

makcik rehan KJB on February 14, 2012 at 1:34 AM said...

Thanks Lyn. Ko tak pernah miss komen kat blog aku. so sweet of u. aku jer yg pemalas nak menulis komen kat blog org huhu

ShareThis