Monday, June 4, 2012

Malaysia sebuah negara jem

Posted by makcik rehan KJB at 9:56 AM
Assalamualaikum WBT


OK semua orang sila buat karangan dengan tajuk di atas ye
Buat 800 patah perkataan, esok submit!
Begitulah dia tema percutian kami selama 3 hari lepas. Prfffftttt!!

Akak tengah memupuk kerajinan nak mengarang 18 episod PD Melaka macam Kak Zel korang
Aku ni benornya bukan rajin sangat nak mengarang entry banyak chapter nih
Pegi Betnam, Bandung, London, Manhattan, Istanbul lagikan satu entry je aku tepek,
inikan pulak pegi coti-coti melesya je kanns
kegemaran aku hanya menepek gambo sebeban saja, pastu buh captions pendek-pendek hehe 

Eh, bila masa ko pegi London, Manhattan bagai tu kakak? Bertanya Si Nurul Huda
Aku panggggg karang, nak? Muahahahahaha...

Jumaat pagi nak bertolak tu aku anak-beranak baru kocoh-kocoh nak packing
tak sangka plak aku depa nak bertolak sesudah subuh
Yang aku tau, sesudah subuh aku, laki aku dan kanak-kanak aku bantai sambung tido je
Pukul 8 telipon dah berdering, di hujung talian dengar kanak-kanak sebelah sana dah berkuciak
rupanya depa-depa nun, pukul 4-5 pagi dah bangun masak dan bersiap...
giler punya excited!



Berkumpul kat umah Nenek batu 16 sebelum bertolak

























Gerun akak tengok jelingan tajam Nenek Onah
Elok jer kami sampai, PS kena sound - Lambat!!
Akak nyuruk belakang somi jer, mintak suaka politik hehe...

Pukul 9.40 camtu baru bertolak
3 bijik kenderaan dari Rawang + 1 keta dari USJ
Family Angah (kakak PS) tak dapat join sebab ada agenda lain kat Genting
bekalan duniawi bawak dari Rawang punyalah banyakkkk... sampai senget keta
kalau rumah tu buleh cabut dan pasang, silap-silap rumah tu pon mak mertua ai hangkut taww... hehehe




Dari luar tengok lorong nak masuk rest house ni macam nak masuk hutan :))

























Pukul 12.30 camtu selamat sampai PD
kami check in kat rest house Sime Darby, menggunapakai kemudahan Tuan Besor Alang hehehe
Alang (Abang PS) ni lah penaja utama percutian kami orang kalini
Tunggu PS ko yang taja jangan harapppp... taja eskrem jelah, tu pon satu tapawe jerrrr


Petang-petang sikitlah akak sambung lagi
kanak-kanak belum mandi, cekodok blom goreng, laundry blom start
adoilaaa.... kejang betis blom sembuh, sambung plak mengkejang kat rumah

Jangan lupa submit karangan jem korang esok pagi tau :))







1 comments:

NaazneenMuslimahApparel on June 4, 2012 at 3:47 PM said...

baru baca perenggan kedua........vangga nok namaku disebut2.....
okeh tu je, nak sambung baca sampai abes.......

ShareThis