Tuesday, August 7, 2012

18 Ramadhan

Posted by makcik rehan KJB at 8:23 AM
Assalamualaikum WBT





























Kalau bukak posa kat luar, sahur esoknnya mesti menu yang begini.

Masak nasik sebelum tido.
Pukul 4.45 pagi bangun goreng nasik.
Cincai-cincai sudah.

Surprisingly (kononnn),
Yang cincai boncai itu yang sedap kan?

OK perasan saja.
Abaikan.

Sudah 18 Ramadhan.
Ada baki lagi 12 hari lebih kurang. Masih belum terlewat.
Semalam Nuzul Quran. Cuti rehat tapi tak buleh berehat. (tak abih-abih mengeluh)
 
Rugilah sesiapa yang belum menyentuh Al-quran selama 18 hari dah posa ni.
Akak dengar kat Ikim hari Jumaat lepas masa nak balik kerja,
Ostad (tak ingat apa nama) bercerita pasal kebesaran dan mukjizat Al-quran.
Rasa nak menitik ayaq mata, orang dah 18 juzuk barangkali,
Akak masih terkial-kial...

Jomlah, sesapa yang masih terkial-kial macam akak,
kita kayuh laju-laju... rebut masa yang masih ada
biar lambat asal tidak melepas terus...
orang lain beli DSLR akak pon nak jugak,
orang lain beli pinggan korel akak pon nak jugak,

Tapi bila orang lumba-lumba kumpul pahala di bulan Ramadhan,
takkan kita nak buat donno kan?
Mana buleh kalahhhh (bagi semangat kat diri sendiri nih)

Ayuh!









3 comments:

transformed housewife on August 7, 2012 at 10:52 AM said...

Knur pun terkial2 jugak. BAca bila baby tido je. Tu pun dptlah 3-4 helai baca.

Alin Marlini on August 7, 2012 at 1:47 PM said...

kalau sahur tu mmg masak cincai2 jek

n.a.n.i.e on August 8, 2012 at 9:39 AM said...

baca entry nih sambil bygkn kak jwb dgn penuh konfiden maksud selebriti..

adoyai, nak tergelak guling2..

anak oh anak :)

ShareThis