Thursday, April 1, 2010

APA SALAH SAYA BAPAK POLISI?

Posted by makcik rehan KJB at 11:41 AM
Pagi tadi cam biasa
kelam-kelibut, kelewatan, ketergopoh-gapahan
itu semua memang dah sinonim dgn Makcik Rehan

Masuk keta, start enjin
Tiba-tiba Mencah berlari ke grill pintu
Bye bye Mama!
Saya ....xxxx xxxxx xxx...... mama!

Tak dengar jelas ayat kedua dia, Makcik bukak balik pintu keta jenguk kepala... 

Apa dia sayang?

Saya mesti rindukan awak Mama!

Owhhh.... lemah lutut Mama nak oiii...
Nak kuar air mata rasanya... terharu okeh!

OK, Mama rindu awak jugak...
I love U... bye bye...

Bye Bye Mamaaaa....!
[sambil buat flying kiss bertalu-talu]

Habis part emosi di pagi hari.
Tiba masa utk memecut selaju mungkin
sudah pukul 8.15 marrr.... pagini ada kelas
budak Mahen mesti sampai awal punya

Laju pon tak laju mana... pasal keta byk pagini
Elok jer sampai depan Malayan Cement, berhadapan Sekolah Seri Garing
Tiba-tiba ada keta polis dok cucuh-cucuh Makcik dari belakang
Makcik dah cuak
Check tali pinggang, OK pakai...
Ingat2 balik, roadtax 24 April ni baru mampus...
lesen pon baru renew bulan lepas...
Aku laju sgt ker pon tadi? tak mungkin... sbb jalan jem... keta banyak...






















Tiba-tiba keta polis tu kona kanan
dan berada betul-betul sebelah si kontot Makcik
Makin berdebar... jeling-jeling dgn ekor mata.. tak berani nk pandang direct
nampak polis dalam tu dok tunjuk isyarat tangan...
Ah sudahh.... nak suruh aku berenti ker?
Kang jem satu Rawang kang...dahla depan traffic light ni...

Beranikan diri... pandang direct kat muka polis yg tak hensem tu
baca gerakan bibir dia... [fuhhh... dah mcm CSI pulak]
"PINTU"

Cehhh... pintu keter aku tak rapat rupanya!
[hantuk kepala ke stereng]

Ni semua gara-gara bukak balik pintu keta sat tadi
Nak dengar ayat syahdu Mencah di pagi hari...
Saya mesti rindukan awak mama!

Yang Polis tu pon,
punya beria nak bagitau Makcik, snaggup cucuh-cucuh keta dari belakang
siap bersignal-signal bagai...
Dia minat kat aku ler tuh!


*perasan lagiiii*


Photobucket

12 comments:

kerul said...

hahahahhahaha.... Aan.. ko harus bg flying kiss kat polis tue sbb concern kat ko... kalau pintu tue terbuka gimana???

makcikrehan on April 1, 2010 at 12:02 PM said...

Kekekeke... kang polis tu terus blok keta aku plak kang! jatuh chenta pulak dia kat makcik gumuk sorang ni. sian laki aku...cewah!

tulah... mujur bapak polisi tu sayang kat aku kan

Anonymous said...

Awak ni memang le kelakar Makcik Rehan

zealvia on April 1, 2010 at 1:01 PM said...

hihihi...pesai tak mintak nomo..nextime leh kautim saman naaaaaaaaaaa....

nadja on April 1, 2010 at 1:18 PM said...

ahahaha wat suspen jer kan.. hheheh nasib baik tak kena ngurat eh..

Elyn on April 1, 2010 at 1:54 PM said...

wakakaka seb baik pintu je tak rapat. kalau lain di cakap ngan ko mau ketaq tu ekekek

azimah on April 1, 2010 at 2:40 PM said...

kah kah kah!! siyes sy gelak besar bila baca entry ni.. selama ni dok tahan gelak je (pembaca senyap ;D).. kali ni xtahan dah..

p/s: free2 dtg le singgah blog sy :D

makcikrehan on April 1, 2010 at 2:54 PM said...

Mekasih sumer... len kali makcik cuba try ngorat bapak polisi ittew yer.. kalini makcik saja2 biar pintu keta ternganga pulak. boleh gitu? hehehe

makcikrehan on April 1, 2010 at 2:55 PM said...

Hello Azimah.. thanks baca belog Makcik... nnt amkcik link awak yer..

adha on April 1, 2010 at 4:03 PM said...

sakit perut wei aku baca ayat paling last tu.. kot2 dia follower belog ko kot.. muahahahah

eynda on April 1, 2010 at 6:23 PM said...

Lawak le...suspen je hehe..

IMAN on April 2, 2010 at 1:50 PM said...

'saya mesti rindukan awak mama'
sungguh kiut ayat itu..ini mesti penangan ayat skema generasi kecik2 udah kenal tv. haha..

ShareThis