Thursday, August 4, 2011

Apa Cerita Dayet?

Posted by MAKCIK REHAN at 9:07 AM
Sebenarnya kronologi kembung-kempis aku ada tercatat dirumah sinun
Tapi biasalah aku... suka-suka hati nak pinjam kesah rumah sana jadi modal kat rumah sini :))

PD50H dah tamat pada 1 Ramadhan haritu (2 hari lepas)
Macam biasala kan, dengan sifat pasrah yang menebal disanubari akuni
mana mungkin aku jadi champion kanns... hehehe...
Mana buleh aku kurus sensorang, sedangkan Zalia membuntal takde geng
Kang kalau aku kurus, sapa nak teman dia pi kehepci... hehehe

Inilah rumusan PD50H aku
Tak banyak yang turun, tapi jadi lerrr... dah muat baju beli siap saiz XXL dah kira baguih tu
Sebelumni, jangan harap aku nak mimpi beli baju siap kat kedai tau









Total weight loss adalah 5.4kg
Tepuk la sikit weiiii....
50 hari turun 5 kilo kira baguih sangat dah buat pemakan nasik tegar mcm aku ni


Dan ini pulak kronologi berat aku sejak beranakkan Asyraf tahun 2009.
Lepas pantang, rupanya aku dah turun sampai 83kg (sebelum bersalin berat aku sekitar 98kg)
Masatu tak rasa macam 83kg tu best... aku buat endah tak endah...
La ni bila dah berat 99kg baru tau bahawa berat 83kg tu adalah best!
Baru terhegeh-hegeh nak meggagau angka 8 balik
Hahaha... padan muka, melantak macam tiada esok-lusa bagimu kanns :))


















Dan sekarang, program dayet suka-suki aku diteruskan kat PDR pulak
Syok jugak dayet secara berjemaah ni tau
At least bulehla aku belajar makan benda lain selain nasik... hehehe

Macam biasa, target ala-ala pasrah aku taklah beso tara mana...
Takde mimpi pon nak pakai baju kebaya ka, legging tight ka, high heel 7 inchi ka...
Dapat cecah angka 8 pon jadila woiii...hehehe



1 comments:

littlehumblelynn on August 4, 2011 at 1:49 PM said...

MR

mmg sakit kan nak turun berat..aku ni memikir ligat menyusu je lagik..tp x memikir lgsg nak diet..makan ikut sedap..

sejak beranak ke 2 berat badan naik dkt 15kg..

x percaya..

beranak anak sulung- 52kg

beranak no 2-67 kg

malas nak memikir...tp sakit jiwa jugak part nak beli baju siap,...grrrrrrrrrrrr...

ShareThis