Tuesday, June 19, 2012

Oh My Asrap

Posted by makcik rehan KJB at 4:49 PM
Assalamualaikum WBT


Apakah kena ketit nyamuk di taman?
Tiba-tiba saja demam panas. Risau okeh.
2 kali muntah kat skolah. Pukul 10 camtu cikgu dia talipon bagitau.
Asyraf asyik lembik melepek.
So aku pegi ambik dia, bawak balik rumah.

Abah dia pulak speku budakni demam sebab bawak pi main air terjun hari Sabtu tadi.
Sejuk campur jerubu kot kan. Eh, ada kaitan kah? Entah.

Kat rumah diam je. Melepek kat sofa.
Ikut mana aku pegi. Tak pulak merengek.
Makan tanak. Biskut Tiger feveret dia pon tanak.
Dari tadi susu sebotol pon tak abih.
Jenuh paksa bagi makan ubat.
Pukul 2 dia terlena sendiri.




Hidup tak selalunya indah, bukan?
Anggaplah pemandangan 'luarbiasa' penjuru dapo aku itu,
sebagai salah satu yang tidak indah dalam hidup kalian, boleh gitu?
Rumah usahasawan memang selerak camtu, tahu. Hahaha.

Asrap kalau dah mengantuk akan merengek-rengek. Bagi bantal dan tilam lagi dia melalak.
Sudahnya biarkan saja dia membontoti daku kemana saja.
Lalu akhirnya dia tertido sendiri dimana yang dia suka
Jangan diangkat terus, biar sampai 20 minit gitu baru angkat
Kalau dia belum nyenyak dan terjaga bila kita angkat,
nanti dia mengamuk yang bukan-bukan.

#Oh My Asrap

Get well soon dear. Handle kerusi Mama sebelah kiri belum patah nak.
Mama tunggu kamu sihat, kamu patahkan okey?
Boleh Mama mintak duit Abah kamu dan beli kerusi baru. Woha!








3 comments:

littlehumblelynn on June 19, 2012 at 6:42 PM said...

Bwk klinik an,kalo melarat.risau bdk sakit demam nih.check temperature kerap2!!!
Get well soon asrap

ejaMaria on June 20, 2012 at 8:22 AM said...

hehehe... sepesen je dgn Luqman saya... tido merata-rata ikut ngantuk dia... ;p

TopsyTurvyMum on June 20, 2012 at 9:36 AM said...

Alaaa...cian asrap:(
Get well soon dear. Nanti kusi baru pun sila patahkan.

ShareThis